Zoek informatie over:

Overzicht reisverslagen

Studiereisverslag West Canada van Desirée
Met heel veel zin stappen we in het vliegtuig naar Canada! We vliegen vanaf Amsterdam via Toronto naar Calgary. Hier starten wij onze rondreis door West Canada die ons uiteindelijk naar Vancouver zal leiden.
Studiereisverlag Namibië van Suzanne
Op uitnodiging van onze lokale agent ben ik samen met 8 collega’s uit de reiswereld op ontdekking gegaan door Namibië. De uitgestrekte eindeloze natuur van Namibië prikkelt ieders fantasie. We verzamelen in Windhoek en reizen via de Kalahariwoestijn naar de spectaculaire zandduinen in het Namib Naukluft park/ Sossuvlei door naar de kust Swakopmund, bezoeken het beroemde Etosha park en het mooi gelegen Waterberg Plateau waarna we afsluiten in Windhoek.
Studiereisverslag Sarigeme hotels van Sandra
Ik ben op studiereis geweest naar Sarigeme aan de Lycische kust in Turkije. Hier beleef je het authentieke Turkije terwijl je van een heerlijke ontspannen zonvakantie geniet. Tijdens mijn bezoek heb de TUI campus gevolgd. Ik heb kennis gemaakt met drie verschillende hotelconcepten door een dag in het hotel te verblijven en workshops te volgen. De hotels waar ik verbleef bieden je alle drie een luxe verblijf. Ik vertel je graag wat meer over de verschillen. Ik heb mij certificaat gehaald en kan u dus heel goed adviseren over welk type hotel het beste bij u past.
Studiereisverslag Andalusië van Silvia
Het “andere Andalusië” ontdekken met huurauto’s van Sunny Cars? Dat is nog eens een bijzondere en leuke studiereis. En ik mocht daarbij zijn! Dit was de eerste editie van Grand Prix Sunnycars (GPS), een rally rijden met een tablet die ons navigeerde en onderweg moesten we opdrachten uitvoeren, games spelen en vragen beantwoorden waardoor onze Sunny Cas kennis werd vergroot.
Studiereisverslag Algarve van Annemiek
Van 28 mei tot 1 juni ben ik op studiereis geweest naar de Algarve en de Costa Huelva. Door middel van diverse opdrachten heb ik een deel van de Algarve goed leren kennen.
Studiereisverslag Oost Canada van Jeffrey
Canada, een bestemming die op mijn bucketlist stond en ik graag wou bezoeken. Begin 2018 kreeg ik de vraag of ik mee wilde gaan op studiereis naar Oost-Canada met Air Transat en Fraserway RV, mijn antwoord: JA!
Studiereisverslag Iran Ineke
Ik heb een korte rondreis door het verrassende Iran gemaakt. Echt een bijzondere reiservaring. Zeker de mensen daar en ik heb genoten van de prachtige cultuur met zijn paleizen en moskeeën. Super aardig en het is er ook zeker veilig.
Studiereisverslag Singapore Cruise
Op uitnodiging van Singapore Airlines, het Singapore Tourist Board en Royal Caibbean ben ik samen met 20 collega’s uit de reiswereld op studiereis geweest. We hebben een korte cruise gemaakt vanuit Singapore naar Maleisië, Thailand en weer terug naar Singapore.
Studiereisverslag Norwegian Bliss
Wij hebben een kijkje aan boord mogen nemen bij het nieuwste schip van Norwegian Cruise Line, de Norwegian Bliss. Gedurende twee dagen hebben we een geweldige indruk gekregen van dit geweldige schip.
Studiereisverslag Cyprus van Sabrina
Op uitnodiging van Isropa Reizen en het Cyprus Verkeersbureau ga ik op ontdekking naar het Couleurs Locale gevoel van Cyprus. We zullen de komende 3 dagen niet in de bekende badplaatsen verblijven maar we gaan op zoek naar échte Cypriotische plekjes.
Studiereisverslag Sri Lanka van Roxanne
Sri Lanka, een voor mij nog onbekende bestemming waar ik razend benieuwd naar was. Kon ik het met de rest van Zuid Oost Azië vergelijken? Het antwoord daarop kon ik gaan geven in oktober 2017, want ik mocht op studiereis met Fox Verre Reizen van ANWB.
Studiereisverslag Kaapverdië van Lieke
Op 8 oktober ben ik met TUIFLY afgereisd naar het altijd zonnige Kaapverdië. Het regent er gemiddeld maar 4 dagen per jaar. En toch is het er groen!
Studiereisverslag Madeira van Kelly
Zeg je Madeira, dan zeg je Bloemeneiland. En inderdaad, de mooiste bloemen zijn er te vinden. Het eiland staat bekend om zijn prachtige/ruige landschap en overweldigende natuur. Het hele jaar door te bezoeken, door het heerlijke klimaat. En zeker niet oubollig, wat soms gesuggereerd wordt, het is voor iedereen geschikt!
Studiereisverslag Nova Scotia van Nancy
In september 2016 mochten wij met 3 collega’s het onbekende Nova Scotia gaan ontdekken. Wij waren erg benieuwd wat dit gebied van Oost Canada voor onze klanten te bieden heeft.
Studiereisverslag Malta van Suzanne
Van 7 t/m 11 mei 2017 bezoeken we met 15 reisagenten op uitnodiging van De Jong Intra Vakanties de eilanden Malta, Gozo & Comino. We vertrekken met Air Malta vanaf Schiphol en komen 3 uur later op Malta aan. Prima verzorgde vlucht met nog steeds aanbod van een lichte snack met drankje en zonder toeslag je ruimbagage mee te nemen.
Studiereisverslag Mallorca van Jeffrey
In mei dit jaar vloog ik met Germania vanaf Maastricht Airport naar Palma de Mallorca voor een studiereis op uitnodiging van Alltours. Na een vlucht van circa 2 uur werden we per bus naar het hotel Allsun Cristobal Cólon gereden waar we 4 nachten verbleven. Tijdens deze reis heb ik iedere dag meerdere hotels op het eiland kunnen bezoeken zodat ik een goed vergelijk voor u kan maken.
Studiesreisverslag Mallorca van Joyce
Van 14 tot 19 mei ben ik op studiereis geweest met Neckermann naar het prachtige Mallorca. Vanuit het vliegtuig zie je de witte stranden met de blauwe zee al steeds dichterbij komen. Mallorca is het grootste eiland van de Balearen. En staat bekend om zijn mooie baaien, maar Mallorca heeft nog veel meer te bieden…
Studiereisverslag West Maleisië van Suzanne
Samen met mijn collega Hans heb ik West Maleisië bezocht. De route bracht ons langs verschillende hoogtepunten zoals Kuala Lumpur, de Cameron Highlands en Perhentian Island. Hieronder ons reisverslag waar we wat meer over onze ervaringen vertellen.
Studiereisverslag Cruise Griekse Eilanden van Marieke
Op uitnodiging van Cruise Travel, Celestyal Cruises en Aegean Air ben ik van 4 tot 8 mei op een 4-daagse cruise geweest, met voorafgaande een overnachting in Athene. Graag wil ik u in het kort wat vertellen over de rederij, en de bestemmingen welke ik in deze dagen heb bezocht.
Studiereisverslag Senegal & Gambia van Sandra
In oktober 2016 heb ik samen met 20 reisagenten mogen zien wat een prachtig land Senegal is. Langgerekte zandstranden, de zon die altijd schijnt en zwoele temperaturen. Maar ook stoffige zandwegen, roestige taxi's, Senegalese vrouwen in de meest kleurrijke jurken en vervoer per paard en wagen: in Senegal proef je het echte Afrika! Wij waren onder de indruk.
Studiereisverslag Cyprus van Sehra
Cyprus een zonzeker eiland in de middellandse zee. Het geboorte - eiland van de Godin Aphrodite biedt diverse mogelijkheden.
Studiereisverslag Jamaica van Carolien
Jamaica, compleet weggeblazen door de vibes van reggae, de parelwitte stranden, het azuurblauwe water, immens groene begroeiing, watervallen, kleurrijke markten en de lieve bevolking...
Studiereisverslag Bali van Lieke
Ons avontuur is begonnen met een KLM vlucht vanaf Amsterdam. Via een korte stop in Singapore zijn we een dag later aangekomen op Bali. Even bijkomen in Tuban in een heerlijk hotel. De volgende ochtend zijn we gelijk op pad gegaan naar het magische Ubud.
Studiereisverslag Agadir van Ineke
Ik heb een studiereis naar Agadir in Marokko gemaakt en ik verbleef in Club Agadir van Robinson.
Studiereisverslag Engeland van Diana
Van 12 april – 17 april 2016 ben ik op studiereis geweest naar Engeland. We hebben een rondreis gemaakt door Zuid Engeland.
Studiereisverslag Regent van Karlijn
Afgelopen week heb ik gecruised met de Regent Seven Seas Navigator. De route was Ajaccio-Portofino-La Spezia- Civitavecchia. Een leuke route met prachtige plaatsen om te bezoeken.
Studiereisverslag MSC Cruises van Suzanne
Op woensdag 20 april 2016 mocht ik op uitnodiging op reis met MSC Cruises. Ik heb al vaker een cruise gemaakt zowel voor mijn vakanties als studiereis maar nog nooit met deze rederij. Erg benieuwd hoe dit zou bevallen.
Studiereisverslag Italië van Lilian
Vanaf Amsterdam Schiphol Airport zijn wij aangevlogen op Pisa. Na aankomst op de luchthaven zijn wij direct naar Montecatini Terme gereden om daar 2 nachten te verblijven. Montecatini Terme heeft een erg gezellig en knus centrum, heerlijk om ’s avonds een hapje te eten of lekker in het zonnetje te genieten van een glaasje wijn.
Studiereisverslag Zweden van Ingeborg
Van 14 juni tot 18 juni ben ik in schitterende, rustige Zweden geweest. De route is begonnen in Goteborg, via de westkust / scherenkust naar Grebbestad. Daar zijn we het binnenland ingetrokken waar we in Arvika, Rada, Stollet, Malung, Orsa en Falun zijn geweest. De reis eindigde in de stad Stockholm.
Studiereisverslag Kenia van Carolien
Eind september 2015 hadden wij het geluk om naar Kenia af te mogen reizen. Wat heeft dit land ons ontzettend aangenaam verrast. Na een directe vlucht met KLM kwamen wij rond 20.00 uur lokale tijd aan in Nairobi. Op de luchthaven van Nairobi stond onze chauffeur Chris ons al op te wachten.
Studiereisverslag Kenia van Floor
Studiereisverslag Maleisisch Borneo van Roxanne
Op 10 november 2015 werd ons wachten beloond, de kennismaking met een langverwachte bestemming staat op het punt werkelijkheid te worden en wel door 5 collega’s van Disma Reizen.
Studiereisverslag Ierland van Ingeborg
Dit jaar hebben wij in 5 dagen mogen genieten van het mooie en gastvrije Zuid Westen van Ierland. In 1 uur en 45 minuten gevlogen van Amsterdam naar Cork met Aer Lingus, de nationale luchtvaartmaatschappij van Ierland. Prima vlucht met vriendelijk personeel. Cork hebben wij al snel achter ons gelaten om een bezoek te kunnen brengen aan Blarney Castle, gelegen op een kwartiertje rijden ten noorden van Cork.
Studiereisverslag Maleisisch Borneo van Kim
We vertrekken met 5 collega’s naar Maleisisch Borneo. We vliegen met Malaysia Airlines. Aan boord zijn vriendelijke stewardessen en een goede service. We maken ons klaar voor een indrukwekkende rondreis door dit bijzondere land.
Studiereisverslag Thailand van Astrid
Onlangs heb ik een prachtige reis mogen maken naar Zuid Thailand! We hebben Bangkok vanaf het water mogen zien, door middel van een boottocht over de rivier. Met een longtailboat zijn we ook de kleinere klongs ingevaren en hebben we het echteThaise leven langs en op het water mogen aanschouwen. Bij de grote Wat Arun tempel zijn we aan land gegaan. Helaas stond deze tempel in de steigers, waardoor we hem helaas niet in volle glorie en pracht konden aanschouwen.
Studiereisverslag IJsland van Huug
IJsland is een uniek land in Europa en heeft een magnetische aantrekkingskracht onder natuurliefhebbers. Meestal begint uw reis in de trendy hoofdstad Reykjavik. Een bezoek aan de warmwaterbron de Blue Lagoon mag u uiteraard niet missen.
Studiereisverslag Thailand van Sehra
Een prachtige reis door het veelzijdige Thailand! Thailand is een land dat voor elke vakantieganger wat te bieden heeft; cultuur, natuur en een heerlijk klimaat! Dit hebben wij zelf in september 2015 met deze prachtige FOX reis mogen ervaren.
Studiereisverslag Costa Lisboa & Costa Verde van Roxanne
Half april was het dan zover, ik mocht de Costa Lisboa en Costa Verde bezoeken na hier jarenlang andere reizigers warm voor te hebben gemaakt. Intussen was de nieuwsgierigheid toch wel naar ongekende hoogten gestegen, dus de hoogste tijd voor een persoonlijke kennismaking.
Studiereisverslag Bodrum en Kos van Kim
Op zaterdag 23 mei vertrok ik op mijn studiereis naar Turkije en Griekenland. Om 03.15 uur kon ik me melden bij de Arke / Holland International balie op Schiphol. Samen met Rutgher, onze tourleader en 20 reisagenten uit heel Nederland waren we klaar om in te checken.
Studiereisverslag Schotland van Nancy
Wij zijn met de overtocht van IJmuiden naar Newcastle gevaren. Deze boot is van alle gemakken voorzien en biedt veel entertainment en vertier voor zowel jong als oud. Het diner en ontbijt in het buffet restaurant is een aanrader. Daarna zijn we met de bus op weg gegaan richting Glasgow.
studiereisverslag Kanaaleilanden Karin
Kanaaleilanden, mix van Britse traditie en Franse charme! Op uitnodiging van Buro Scanbrit hebben we van 22 tot 25 april tijdens een studiereis de Kanaaleilanden Jersey en Guernsey mogen ontdekken.
Studiereisverslag Kanaaleilanden Suzanne
Studiereisverslag Thailand van Sandra
Sawaddie (goedendag), ik ben op studiereis naar Thailand geweest. Het is erg verrassend om een combinatie te maken in Thailand tussen enzerzijds de drukte en cultuur van de stad en anderzijds het paradijselijke strandverblijf. Graag vertel ik u meer over mijn ervaringen.
Studiereisverslag Zuid-Afrika van Ingeborg
In februari 2014 heb ik voor het eerst Zuid Afrika mogen beleven. Uiteraard hebben we in een week tijd maar een heel klein stukje van dit bijzondere land kunnen zien, maar het heeft een hele goede eerste indruk bij mij achter gelaten. Dit smaakt naar meer…….
Studiereisverslag Kaapverdische Eilanden van Sehra
In december ben ik op studiereis naar Kaapverdië gegaan, ik was echt benieuwd naar deze vakantiebestemming!
Studiereisverlag Disneyland Paris van Caroline
Mijn studiereis begon op station Breda/Prinsenbeek; met een comfortabele touringcar van OAD vertrokken we richting Disneyland® Parijs. Na een prettige reis van vijf uur kwamen we aan bij hotel New York. Dit moderne 4-sterrenhotel is gebouwd in New York-stijl en heeft een stijlvol interieur in een strakke art-deco stijl.
Studiereisverslag Zuid-Afrika van Carolien
In januari 2014 heb ik enkele delen van Zuid Afrika verkend. Met South African Airlines vlogen we comfortabel via Wenen naar Tambo Int. Airport in Johannesburg.
Studiereisverslag Jamaica van Huug
Jamaica, wat een reismogelijkheden biedt dit eiland! Jamaica heeft prachtige zandstranden, klaterende watervallen, een groen tropisch regenwoud, ritmische muziek, heerlijk eten & drinken en hele vriendelijke en behulpzame mensen. De gemiddelde temperatuur is 27 gr. Celsius en het eiland heeft een grootte van ongeveer 2/5 deel van Nederland.
Studiereisverslag Maleisië van Lieke
22 oktober 2014 was het zo ver, ik mocht de noordelijke kant van Maleisië gaan bezoeken met organisatie de Jong Intra vakanties. In september 2012 heb ik het westelijke en oostelijke gedeelte van Maleisië bezocht, om nog een betere indruk te krijgen ben ik blij dat ik het midden en het noordelijke deel ook heb mogen bezoeken.
Studiereisverslag Andalusië van Kelly
Op uitnodiging van De Jong Intra Vakanties heb ik een 5 daagse rondreis gemaakt in Andalusië, Zuid Spanje. We hebben de verschillende bekende steden bezocht maar natuurlijk ook een stukje meegekregen van de prachtige natuur.
Studiereisverslag Bali van Roxanne
Ik heb de eer gehad om in maart 2014 het prachtige en eigenzinnige Bali en wederom het wervelende Singapore te bezoeken. Ik ben bevangen door de spiritualiteit en diversiteit op een ogenschijnlijk klein eiland. Het bijzondere zit hem in de variatie en afwisseling, waardoor het eiland echt voor iedereen wat biedt.
Studiereisverslag Cyprus van Astrid
Liefhebbers van zon, zee en cultuur kunnen hun hart ophalen op Cyprus. Voor hagelwitte, brede zandstranden moet u hier niet zijn, maar het eiland heeft zoveel meer te bieden!
Studiereisverslag Engeland van Dorien
Engeland is een land van contrasten. Ruige kliffenkusten, meren en eenzame heidevelden worden afgewisseld met antiekstadjes met middeleeuwse vakwerkhuizen, pittoreske dorpjes en prachtige steden. Graag vertel ik u wat meer over mijn hoogtepunten tijdens deze rondreis.
Studiereisverslag Noorwegen van Patricia
Noorwegen is een prachtige natuurbestemming met vele mogelijkheden. Doordat het land zo uitgestrekt is (ca. 2500 km) kent het vele verschillende gezichten. Van het fjordengebied en de steden Bergen en Oslo in het zuiden tot de Lofoten en de Vesteralen en natuurlijk niet te vergeten de Noordkaap in het noorden van het land. Noorwegen kan heel het jaar bezocht worden, voor de wintersport een actieve zomervakantie of een leuke stedentrip, het kan allemaal.
Studiereisverslag Engeland van Karin
Cruiseverslag Aida van Diana
AIDA BLU 19 mei t/m 23 mei 2014. Op 19 mei mochten Chantal de Beer (Disma Reizen Goirle en ik, Diana Wouters (Beins Travel) aan boord van het 4 sterren schip AIDA BLU voor een 5 daagse cruise. Voor ons beiden werd dit de eerste cruise-ervaring. We waren benieuwd naar deze bijzondere manier van reizen.
Cruiseverslag Aida van Chantal
AIDA BLU 19 mei t/m 23 mei 2014. Op 19 mei mochten Diana Wouters (Beins Travel) en ik, Chantal de Beer (Disma Reizen Goirle) aan boord van het 4 sterren schip AIDA BLU voor een 5 daagse cruise. Voor ons beiden werd dit de eerste cruise-ervaring. We waren benieuwd naar deze bijzondere manier van reizen.
Studiereisverslag Ierland van Kim
Ik ben in april op studiereis naar Ierland gegaan. Ik kennis mogen maken met dit prachtige land en vertel u graag meer over mijn ervaringen!
Studiereisverslag Mexico van Sandra
Mexico is een geweldige bestemming waar het gehele jaar de zon schijnt, het 30 graden is en als het een keer regent, dan valt ook alles in circa een half uur tijd.
Studiereisverslag Israel van Kim
Op 16 februari mocht ik met de Israëlische maatschappij El Al vliegen naar het Ben Gurion airport. Dit ligt op ongeveer 30-45 minuten rijden van Tel Aviv. De luchtvaartmaatschappij El Al is een fijne maatschappij met zeer vriendelijke service.
Studiereisverslag India van Lenneke
8 november 2013 vertrok ik naar India voor een studiereis met Fox Reizen. Voor mijn vertrek had ik al verschillende verhalen gehoord over de ervaringen van andere mensen die dit land bezocht hadden. Deze ervaringen waren erg verschillend en zowel positief als negatief. Daarom was ik heel erg benieuwd naar dit bijzondere land en ik ben enthousiast teruggekeerd!
Studiereisverslag Maleisië van Desiree
In eerste instantie uitgeloot….maar uiteindelijk toch de gelukkige die mee mocht op studiereis met Fox Vakanties naar Maleisië!! Als Azië liefhebber en vooral als Indonesië fanaat dé reis om eens kennis te maken met een ander land in Azië. Voor vertrek had ik me een “rijker “ Aziatisch land voorgesteld en dit bleek helemaal te kloppen. Goede wegen, mooie flatgebouwen en vooral in Kuala Lumpur grote en uitgebreide winkelcentra.
Studiereisverslag Marokko van Sehra
Op 24 september vertrok ik voor 8 dagen naar Marokko. Ik wist niet zo heel goed wat ik er van kon verwachten. We begonnen met 2 nachten Marrakech, in deze stad komt het sprookje van 1001 nacht echt tot leven!!
Studiereisverslag Marokko van Marlou
In September 2013 heeft FOX Vakanties mij met de rondreis “The best of Morocco” de hoogtepunten van dit mooie en bijzondere land laten zien.
Studiereisverslag Marokko van Huug
Studiereisverslag Valencia van Kim
Op vrijdag 6 september moesten we om 5.15 uur op de luchthaven Schiphol verzamelen om vervolgens per Transavia naar Valencia te vertrekken. Een aangename vlucht wat ongeveer 2 uur en 15 minuten heeft geduurd. Bij aankomst werden we per taxi naar ons hotel Hotel Holiday Inn Valencia***** gebracht.
Studiereisverslag Sri Lanka van Karlijn
Op 20 september had ik het genoegen om op uitnodiging van de Ambassade van Sri Lanka dit mooie land te gaan verkennen. We vliegen op 20 september met Royal Jordanian met een overstap in Amman naar Colombo. Tijdens de vluchten genieten we voldoende beenruimte, prima service en een smakelijke maaltijd.
Studiereisverslag Sri Lanka van Astrid
Op 20 september had ik het genoegen om op uitnodiging van de Ambassade van Sri Lanka dit mooie land te gaan verkennen. Voor mij werd dit een tweede bezoek aan dit magnifieke land.
Studiereisverslag Kroatië & Venetië van Chantal
Van 8 t/m 12 juni 2013 ben ik op studiereis geweest naar Kroatië en Venetië. Twee bestemmingen die ik al ooit gezien had, waarvan Kroatië in mijn kinderjaren toen nog Joegoslavië. En Venetië al meerdere keren, maar ik vond het zeker geen straf om deze geweldige stad weer te gaan bezoeken.
Studiereisverslag Java van Astrid
Voorjaar 2013 heb ik het genoegen gehad om het eiland Java te bezoeken middels een studiereis met Fox Vakanties. Een land dat al lang bovenaan mijn wensenlijstje prijkte!
Studiereisverslag Noorwegen van Nancy
Na een aantal keer zonder succes plannen te hebben gemaakt om naar Noorwegen te gaan, kreeg ik het goede nieuws dat ik op studiereis naar dit mooie land mocht met Buro Scandinavie. Meteen had ik er al veel zin in. Ik was erg benieuwd of mij dit net zo goed zou bevallen als de eerdere reis naar West Canada en of het een vergelijkbaar land is.
Studiereisverslag Westkust Amerika van Irma
Vandaag zijn 3 collega’s en ik vertrokken voor onze individuele auto rondreis West –USA. We mochten plaats nemen in de United Airlines Economy Plus class met zo’n 10 cm meer beenruimte dan de gewone economy stoelen. De maaltijden en films zijn prima en gelijk aan die van de economy class.
Studiereisverslag Westkust Amerika van Kim
Studiereisverslag Westkust Amerika van Karlijn
Studiereisverslag Engeland van Kim
Op 29 mei zijn we met de Stenaline Brittanica van Hoek van Holland naar Harwicht gereist. Bij de Stenaline varen de Brittannica en de Hollandia van Hoek van Holland naar Harwich en terug.
Studiereisverslag Oost Amerika van Kelly
In oktober 2012 ben ik 11 dagen op studiereis geweest naar de Oost Amerika. Een rondreis met prachtige steden maar ook prachtige natuur. Zeer afwisselend! Hieronder vindt u de verschillende mogelijkheden om een leuke rondreis in Oost Amerika samen te stellen.
Studiereisverslag Gambia van Sabrina
Voor een 1e kennismaking met Afrika in combinatie met zon zee strand en de mogelijkheid tot een excursie is Gambia een goede keuze. Vooral in onze wintermaanden zijn de temperaturen hier erg aangenaam.
Studiereisverslag Gambia van Lenneke
Studiereisverslag Mallorca & Ibiza van Wesley
Afgelopen Juni 2013 ben ik vertrokken voor een interessante en leerzame reis richting Mallorca en Ibiza.
Studiereisverslag West Canada van Cindy
West Canada is een unieke natuur bestemming. Schitterende bergen, meren, rivieren en wildlife. De relaxte en gezellige mensen maken het een heerlijk land om naar toe te gaan. Het straalt rust en ruimte uit.
Studiereisverlsag West Canada van Jorine
Studiereisverslag West Canada van Patricia
Studiereisverslag Lanzarote & Fuerteventura van Joyce
In mei 2013 bezocht ik onder leiding van Oad Reizen samen met mijn directe collega Sarina en 19 andere collega’s uit de reiswereld de twee Canarische Eilanden; Lanzarote en Fuerteventura.
Studiereisverslag Lanzarote & Fuerteventura van Sarina
In mei 2013 bezocht ik tijdens mijn eerste studiereis onder leiding van Oad Reizen samen met mijn collega Joyce en 19 andere collega’s uit de reiswereld de twee Canarische Eilanden; Lanzarote en Fuerteventura.
Studiereisverslag Turkije van Lieke
Op 12 mei ben ik op studiereis gegaan naar Turkije, om precies te zijn; de Lycische en Egeïsche kust, waar veel bekende badplaatsen te vinden zijn. De badplaatsen aan de Lycische kust liggen aan de middellandse zee ter hoogte van het Griekse eiland Rhodos.
Studiereisverslag Sri Lanka van Suzanne
Op 1 Mei 2013 is het dan zover! Ik ben de gelukkige, die met de nieuwe Airbus A380-800 via Dubai naar Sri Lanka mag vliegen. Sri Lanka is een bestemming, waar ik altijd erg nieuwsgierig naar ben geweest.
Studiereisverslag Dubai & Mauritius van Carolien
In december 2012 kreeg ik de mogelijkheid Dubai in combinatie met Mauritius te gaan bezoeken. De ongeveer 6 uur durende vlucht van Amsterdam naar Dubai met de nieuwe Airbus A380 van Emirates is al een vakantie op zich. Geen last van drukverschillen, meer beenruimte dan gemiddeld en een 3 gangen keuzemenu….
Studiereisverslag Zuid-Afrika van Sabrina
In maart 2013 heb ik met mijn collega ’s Dorianne en Sandra een 13 daagse studiereis gemaakt naar Zuid Afrika. Dit land heeft mij enorm verrast! Ik vertel u graag waarom. Wij zijn de reis begonnen in Kaapstad, hebben een stukje wijnroute gedaan, zijn gevlogen naar Durban om via Swaziland het echte Afrika op te zoeken in de noordelijke wildparken.
Studiereisverslag Zuid-Afrika van Sandra
In maart 2013 heb ik met mijn collega ’s Sabrina en Dorianne een 13 daagse studiereis gemaakt naar Zuid Afrika. Dit land heeft mij enorm verrast! Ik vertel u graag waarom. Wij zijn de reis begonnen in Kaapstad, hebben een stukje wijnroute gedaan, zijn gevlogen naar Durban om via Swaziland het echte Afrika op te zoeken in de noordelijke wildparken.
Studiereisverslag Mexico van Sehra
Op 19 november 2012 vertrokken we met een groep van 20 personen met Arke Fly in de comfort class naar Cancun. Bij aankomst in Cancun werden we naar ons overnachtings hotel RIU Lupita gebracht.
Studiereisverslag Noorwegen van Dorien
In augustus 2012 ben ik op studiereis geweest naar Noorwegen. Ik ben er ooit 1x eerder geweest in de winter. Nu heb ik dus eens kijken hoe het land er in de zomer uit ziet.
Studiereisverslag Robinson Clubs van Diana
Studiereis Oostenrijk Robinson Clubs. In 4 dagen naar 3 Robinson clubs met 20 Reis en Robinson Experts.
Studiereisverslag Westkust Amerika van Desiree
Studiereisverslag Zuid-Afrika van Dorien
Vanmorgen al vroeg met de trein vertrokken naar Schiphol alwaar we om 07.30 zouden verzamelen . Er waren 2 groepen, 1 naar de Oostkaap en 1 naar Kwazulu Natal. Na een goede vlucht met KLM kwamen we 11 uur later aan in Kaapstad.
Studiereisverslag Zuid-Afrika van Dorianne
In maart 2013 heb ik met mijn collega ’s Sabrina en Sandra een 13 daagse studiereis gemaakt naar Zuid Afrika. Dit land heeft mij enorm verrast! Ik vertel u graag waarom. Wij zijn de reis begonnen in Kaapstad, hebben een stukje wijnroute gedaan, zijn gevlogen naar Durban om via Swaziland het echte Afrika op te zoeken in de noordelijke wildparken.
Studiereisverslag Maleisie van Lieke
In september 2012 heb ik het westelijke deel van Maleisië mogen bezoeken met een lokale agent. 11 September vertrokken we met een clubje van 20 andere reisadviseurs met Malaysia Airlines rechtstreeks richting Kuala Lumpur. De vlucht vertrok in de middag om 12 uur en zou ongeveer 12 uur duren.
Studiereisverslag Dominicaanse Republiek van Marieke
Op donderdag 4 april begon voor mij de 5-daagse studiereis naar de Dominicaanse Republiek. Een mooi stukje van de Carribean, erg geschikt voor strandliefhebbers. Het is op circa 10-11 uur vliegen vanaf Amsterdam.
Studiereisverslag Jordanie van Lenneke
Al jaren staat Jordanië op mijn lijstje van landen die ik graag zou willen bezoeken. En dit jaar was het dan eindelijk zover! Bij Jordanië denkt iedereen waarschijnlijk meteen aan 1 van de 7 wereldwonderen Petra. Petra is geweldig maar naast Petra heeft Jordanië nog veel meer te bieden!
Studiereisverslag Lapland van Suzanne
Op zondag 24 maart zijn we met Arkefly vlucht vanaf Schiphol in ca. 3 uur naar Kittilä gevlogen. Meteen bij aankomst stond ons de eerste verrassing al te wachten. Op de luchthaven kregen we onze kleding en schoenen voor die week uitgereikt en stonden de sneeuwscooters voor ons klaar! Om lekker warm te blijven in de kou dien je je goed te kleden in laagjes. Ter plaatse ontvang je een overall, wollen sokken, sjaal, muts, wanten en boots.
Studiereisverslag Zuid Afrika van Marieke
FOX Vakanties heeft een nieuwe groepsrondreis samengesteld voor het prachtige Zuid Afrika. Om de reisagenten bekend te maken met het product FOX en deze route mocht ik op uitnodiging mee om het programma van de 16-daagse reis “Zulu’s, Zebra’s & Swaziland” te gaan ervaren!
Studiereisverslag Kos van Kelly
In juni 2012 ben ik op studiereis geweest naar Kos, een prachtig Grieks eiland. Kos staat ook wel bekend als ‘’fiets’’ eiland. U kunt prima fietsen in de buurt van Kos Stad. Er zijn prachtige fietspaden langs het strand. Veel accommodaties verhuren fietsen of het zit al inbegrepen bij uw reservering. Erg makkelijk als u bijvoorbeeld wat verder weg zit van het strand of centrum.
Studiereisverslag Mallorca van Lieke
In juni 2012 heb ik dit geweldige eiland mogen bezoeken voor een studiereis. Mallorca is het grootste eiland van de Balearen, een eilandengroep in de Middellandse Zee dat behoort tot Spanje. Mallorca is bij uitstek een eiland om met de auto te verkennen. Goede verzorgde wegen brengen u naar de mooiste plekjes op dit eiland.
Studiereisverslag Kusadasi van Suzanne
Op dinsdag 8 mei 2012 ben ik met mijn collega Chantal vertrokken voor een individuele studiereis naar de Noord-Egeische kust oftewel Kusadasi.
Studiereisverslag Kusadasi van Chantal
Op dinsdag 8 mei 2012 ben ik met mijn collega Suzanne vertrokken voor een individuele studiereis naar de Noord-Egeische kust oftewel Kusadasi.
Studiereisverslag Marokko van Karlijn
In mei 2012 had ik het voorrecht om mee te mogen op studiereis naar Marokko. Tijdens deze trip stonden de Koningssteden Fes, Meknes en Rabat centraal. Na een voorspoedige vlucht met Royal Air Marroc landden we ‘s avonds in Casablanca. Vanaf hier gingen we met onze minibus naar Rabat, de hoofdstad, een tocht van circa 1,5 uur.
Studiereisverslag Turkije van Danielle
In mei 2012 ben ik op studiereis geweest naar Turkije. In 4 dagen tijd heb goede indruk van dit land gekregen! Hierbij mijn reisverslag.
Studiereisverslag Lanzarote & Fuerteventura van Kim
In maart 2012 ben ik samen met mijn collega Diana op studiereis geweest naar Lanzarote en Fuerteventura. Lanzarote, ook wel genoemd “de zwarte parel van de Canarische eilanden”, is gelegen op zo’n 115 km ten westen van de Afrikaanse kust ter hoogte van Marokko. Het is Spaans grondgebied en heeft zo’n 80.000 inwoners.
Studiereisverslag Lanzarote & Fuerteventura
In maart 2012 ben ik samen met mijn collega Kim op studiereis geweest naar Lanzarote en Fuerteventura. Lanzarote, ook wel genoemd “de zwarte parel van de Canarische eilanden”, is gelegen op zo’n 115 km ten westen van de Afrikaanse kust ter hoogte van Marokko. Het is Spaans grondgebied en heeft zo’n 80.000 inwoners.
Studiereisverslag Egypte van Carolien
In maart heb ik via een studiereis een prachtig stukje Egypte mogen ontdekken. Deze bestemming stond reeds lange tijd op mijn lijstje en nu had ik het geluk Luxor te mogen bezoeken om daarna de sfeer van enkele badplaatsen te mogen proeven.
Studiereisverslag Maleisië & Singapore van Roxanne
In mei 2012 kreeg ik het genoegen kennis te maken met Maleisië en Singapore. We beginnen de reis met een comfortabele vlucht van Singapore Airlines. Na een overstap op Singapore en korte (gratis) stadstour, gaat de reis meteen door naar Penang. Penang is een eiland aan de westkust van Maleisië en biedt meer sightseeing dan ik voor mogelijk had gehouden. De stranden van Penang zijn aangenaam, met vrij helder water een uitgestrekte zandstranden.
Studiereisverslag Curacao & Aruba van Marieke
In maart 2012 heb ik tijdens een studiereis de eilanden Curaçao en Aruba mogen bezoeken. Beide eilanden bevinden zich in het Caribisch gebied.
Studiereisverslag Azoren van Patricia
De Azoren is een Portugees eilanden archipel van 9 eilanden. Het zijn autonome eilanden gelegen ca 1700 kilometer uit de kust van Portugal. De eilanden verrassen u door de overweldigende natuur. Zowel op land als in het water. De eilanden zijn allemaal vulkanisch en daardoor vruchtbaar en groen.
Studiereisverslag Algarve van Marieke
In mei zijn wij op studiereis geweest naar Portugal. Wij zijn beide zeer verrast door de Algarve. Het biedt zoveel, en met een huurauto zie je zoveel mooie plekjes waar je normaal niet snel komt.
Studiereisverslag Algarve van Joyce
Studiereisverslag Kanaaleilanden van Nancy
Zodra ik te horen kreeg dat ik op studiereis mocht naar de Kanaal-eilanden was ik al meteen enthousiast. Ik ben al helemaal weg van Groot- Brittannië en Ierland. Na deze beide al eens gezien te hebben was ik wel echt benieuwd naar de Kanaal-eilanden. Lijkt het meer op Frankrijk of lijkt het meer op Groot- Brittannië?
Studiereisverslag Macedonië van Sandra
Heel eerlijk; toen ik hoorde dat ik op studiereis mocht naar Macedonië, had ik mijn bedenkingen. Het idee dat er veel kerken en kloosters zouden zijn (waar niet mijn voorkeur ligt) en dat het er erg rustig zou zijn, dit alles is minder waar. HET IS EEN PRACHT BESTEMMING.
Studiereisverslag Tenerife & La Palma van Desirée
Op 13 maart zijn collega Suzanne en ik vertrokken naar Tenerife. Ons eerste Canarische eiland dat we zullen gaan bezoeken tijdens onze individuele studiereis Tenerife & La Palma. We vliegen op een comfortabele manier met ArkeFly en komen in de middag aan. Onze huurauto staat te wachten en we vervolgen onze weg naar de Costa Adeje, gelegen in het zuiden van het eiland. Het verkeer is rustig en het is prettig rijden.
Studiereisverslag Tenerife & La Palma van Suzanne
Op 13 maart zijn collega Desiree en ik vertrokken naar Tenerife. Ons eerste Canarische eiland dat we zullen gaan bezoeken tijdens onze individuele studiereis Tenerife & La Palma. We vliegen op een comfortabele manier met ArkeFly en komen in de middag aan. Onze huurauto staat te wachten en we vervolgen onze weg naar de Costa Adeje, gelegen in het zuiden van het eiland. Het verkeer is rustig en het is prettig rijden.
Studiereisverslag Thailand van Kim
Op 30 mei 2011 zijn we met de KLM naar Bangkok gevlogen. We kwamen de volgende middag rond 13 uur aan in ons overnachtingshotel ‘Imperial Queens Park’. Hier werden we erg vriendelijk ontvangen met een welkomstdrankje en een fris doekje om wat op te frissen.
Studiereisverslag Zuid-Afrika van Irma
Van 11 t/m 20 mei 2011 heb ik het noordelijke deel van Zuid Afrika bezocht. Enkele jaren geleden heb ik de zuidkust van Zuid Afrika bezocht. Toen heb ik de wijn- en tuinroute gereden en heb ik plaatsen als Knysna, Paarl, Stellenbosch en Kaapstad bezocht. Zuid Afrika is een fantastisch land wat zoveel te bieden heeft, dat ik zeker nog een keer terug wilde om ook het noorden van Zuid Afrika te bezoeken.
Studiereisverslag Gambia van Karlijn
Op 18 maart 2011 ben ik vertrokken voor mijn studiereis naar Gambia. Deze bestemming was volkomen onbekend voor me en ik was dan ook erg benieuwd wat me te wachten stond. Na een vlucht van zo’n 6.5 uur per ArkeFly kwamen we aan in Banjul, de hoofdstad van Gambia. Bij het ophalen van de koffers stonden er een hoop Gambianen om ons heen die tegen een kleine vergoeding onze bagage van de band wilden halen en naar de bus wilden brengen.
Studiereisverslag Puerto Vallarta van Kim
In november 2011 ben ik voor u op studiereis geweest naar Puerto Vallarta. Puerto Vallarta ligt aan de Pacific Coast van Mexico (Stille Oceaan) in één van de grootste baaien van de wereld; de Bahia de Banderas.
Studiereisverslag Puerto Vallarta van Dorianne
Studiereisverslag Cruise Aida Bella van Sabrina
Vandaag vliegen we met Air Berlin van Amsterdam naar Palma de Mallorca, we komen pas tegen de avond aan en worden dan direct naar ons schip de Aida Bella gebracht, dit is ongeveer 20 minuten van de luchthaven. Bij aankomst checken we in de haven in. We beginnen aan een korte cruise door het Middellandse Zeegebied.
Studiereisverslag Cyprus
Op donderdag 26 mei was het dan zover. Onze studiereis richting Cyprus zou beginnen. We hadden eigenlijk niet echt een goed idee van wat we konden verwachten. Maar het heeft ons verrast en zijn helemaal enthousiast teruggekomen. Aan het einde van de middag zijn wij vertrokken vanaf Schiphol naar Larnaca. Rond 20.00 uur zijn we geland en richting ons eerste hotel gereden. Wij verbleven deze eerste twee nachten in Hotel Sentido Kouzalis Beach in Protaras.
Studiereisverslag Namibie
In december 2011 ben ik 5 dagen naar Namibie geweest. We vlogen vanaf Frankfurt naar Windhoek met Air Namibië. Vanuit Windhoek was er en 3 uur durende transfer geregeld naar Erindi Private Game Reserve.
Studiereisverslag Tenerife Gran Canaria
Op maandagmiddag vertrekken we met Arkefly naar het grootste eiland van de eilandengroep: Tenerife. We komen daar ’s avonds in het donker aan en gaan naar Playa Paraiso: Hotel Riu Bellavista Club. Meteen vallen de grote familie suites op; aparte slaapkamer met apart toilet en heel groot balkon. Heerlijk!
Studiereisverslag Ibiza & Mallorca van Marieke
In juni 2011 zijn wij vertrokken op een geweldige combinatie studiereis naar Mallorca en Ibiza. Van beide bestemmingen hadden wij vooral het beeld dat het alleen maar jeugd en stappen zou zijn. Dit is absoluut niet het geval!
Studiereisverslag Ibiza & Mallorca
Studiereisverslag IJsland
Een super bestemming voor zowel de zomer als de winterperiode. Voor het zelfstandig ontdekken van het eiland of juist in groepsverband. Het weer kan erg wisselvallig zijn. Daar dient u rekening mee te houden.
Studiereisverslag Kenia & Zanzibar
In oktober 2011 ben ik op studiereis gegaan naar Kenia & Zanzibar. Ik was erg benieuwd naar beide bestemmingen en met name de safari in Kenia en het verblijf op Zanzibar hebben mij enorm verrast.
Studiereisverslag Kaapverdische Eilanden
Ik was de uitverkorene die Boa Vista en Sal, de 2 meest toeristische eilanden van Kaapverdië mocht gaan bezoeken. De Kaapverdische Eilanden liggen op ca. 6 uur vliegen van Amsterdam en op ca. 450 kilometer voor de kust van Senegal en zijn gezegend met een heerlijk klimaat!
Studiereisverslag Midden Amerika
In maart 2007 heb ik een 4-landenreis gemaakt door Mexico, Guatemala, Honduras en Belize. We vertrekken vanaf Amsterdam met een rechtstreekse vlucht naar Cancun. Het avontuur kan beginnen! Eenmaal door de douane staat onze Nederlandse reisleidster al te wachten. We maken kennis met haar en met de groep. Daarna volgt de transfer naar het hotel, pinnen we onze eerste peso’s en dineren we in een typisch Mexicaans restaurants! We zijn in Mexico!
Studiereisverslag Andalusie & Costa del Sol
In juni 2008 heb ik een bezoek gebracht aan Andalusie. We vertrokken aan het eind van de middag vanaf Amsterdam naar de Costa del Sol. Bij aankomst staat onze huurauto al klaar en gaan we op zoek naar onze eerste accommodatie. Vanaf de luchthaven is het een half uurtje rijden naar Benalmádena Costa.
Studiereisverslag Valencia
Mijn 2e stad. Sinds 1979 kom ik hier vrijwel jaarlijks. Ik heb er zelfs een jaar gewoond. Sindsdien heb ik de stad erg zien veranderen. Zag ik in het begin vrijwel geen toeristen, nu merk ik dat Valencia erg in trek is. Ook de oude wijk is in een nieuw jasje gestoken. Metrolijnen zijn uitgebreid. Bij de haven staan allerlei nieuwe gebouwen met trendy barretjes die uitkijken op de die voor de American’s Cup gebouwd zijn .
Studiereisverslag Gran Canaria
In 2008 ben ik in de december met Transavia naar Gran Canaria gevlogen, om daar een week met de hele familie te gaan genieten van een all inclusive vakantie in Clubhotel Riu Gran Canaria.
Studiereisverslag Kroatie
Steeds meer toeristen “ontdekken” de laatste jaren Istrië, het meest bekende & toeristische deel van Kroatie. Het schiereiland Istrië is in de zomermaanden een paradijs voor jongeren, maar ook uitermate geschikt voor gezinnen. Voornamelijk in het voor- en najaar wordt Kroatië bezocht door reizigers die van cultuur en bezienswaardigheden houden.
Studiereisverslag Australie
In oktober 2007 ben ik in Australie geweest. In de ochtend vertrokken we voor een 24 uur durende vlucht via Singapore naar Brisbane per Boeing 777 van Singapore Airlines. Aankomst de volgende dag en aansluitend werden we naar het Ibis Hotel in Brisbane gebracht. Het Ibis en Mercure zijn prima hotels in het centrum met moderne kamers. Het avontuur in “down under” kan beginnen!
Studiereisverslag Sicilie
In september 2008 ben ik voor 4 dagen naar Sicilie geweest. We verbleven in Hotel Bay Palace. Een prima hotel waar je vanaf het restaurant een mooi uitzicht hebt over de baai. We kwamen 's avonds aan.
Studiereisverslag Boston & New York
In november 2008 vertrok ik met mijn man naar Amerika. We vliegen naar New York JFK en slapen 1 nachtje op de airport. De volgende dag rijden we namelijk met de auto naar Boston. We vliegen met Icelandair via Reykjavik. Een prettige luchtvaartmaatschappij om mee te vliegen. Van de overstap merk je eigenlijk niets. Het is een korte wachttijd en Reykjavik heeft een mooie luchthaven om even wat te eten en jezelf even op te frissen.
Studiereisverslag Mallorca
De afgelopen jaren eigenlijk altijd ver weg geweest maar nu maar eens wat dichter bij huis. In september 2007 is namelijk mijn zoontje geboren en dan worden je vakanties toch anders. We kiezen voor Mallorca. De keuze valt op Aparthotel La Pergola in Port d’Antrax. Dit is een plaatsje helemaal in het zuid-westen van Mallorca.
Studiereisverslag Disneyland Parijs
In juli 2008 bezocht ik met mijn gezin, man en 2 dochters van toen 6 en 9 jaar Disneyland Parijs! Na een 5 uur durende autorit met enige tussenstops onderweg, arriveerden we bij ons hotel, Hotel Kyriad. Bij incheck ontvangen we de toegangstickets voor de Disney Parken en coupons voor de extra’s die geboekt zijn.
Studiereisverslag Cambodja
In het mysterieuze Cambodja ontdekt u onder een dak van groene bladeren de verlate hoofdstad van de eens zo machtige Khmer bevolking. Laat u mee voeren met de onvoorstelbare tempelpracht van de Angkor, hier heeft elke steen een verhaal te vertellen. Ondanks dat de geschiedenis van dit land met bloed is geschreven is de bevolking vrolijk, en wordt u gastvrij ontvangen. Het lijkt wel of u op elke hoek een monnik tegenkomt, die u enthousiast aanspreekt.
Studiereisverslag Madeira
Madeira, "het Bloemeneiland” van Portugal. In november 2008 ben ik met een collega op studiereis naar Madeira gegaan. Ik wist absoluut niet wat ik kon verwachten en hoe Madeira zou zijn, maar eenmaal daar aangekomen bleek het boven mijn verwachting.
Studiereisverslag Cyprus
Studiereisverslag Dubai & Oman
Dubai is een bestemming die je echt moet beleven. Het is een grote stad die in de laatste jaren zeer ver ontwikkeld is en nu nog voor delen in de bouwsteigers staat. In Dubai kijk je echt werkelijk je ogen uit. Het is een moderne stad waar de sky the limit is ... maar ook een authentiek centrum met de souks (kruiden en goudsouk), de haven, lokale eetgelegenheden, grote themahotels, kleine sfeervolle hotels en budget accommodaties. Je kunt er onder andere vele verschillende grote shoppingmalls vinden, het hoogste gebouw van de wereld en niet te vergeten het enige 7 sterren hotel ter wereld.
Studiereisverslag Cote d'Azur & Toscane
Op 8 april ben ik met Oad Reizen vertrokken naar Nice, met de vlucht van Transavia. Na aankomst op de luchthaven zijn we gelijk doorgereden naar Cannes, een mondaine badplaats. Hier geldt het ‘zien en gezien worden’ motto. Het draait allemaal om de boulevard Croisette, waar een breed scala aan dure designer winkels te vinden is. Er zijn meerdere casino’s te vinden, waaronder het beroemde The Palm.
Studiereisverslag Berlijn
In maart 2011 ben ik meegegaan op een studiereis naar Berlijn. We zijn per trein vanuit Amersfoort vertrokken naar de hoofdstad van Duitsland. Hoewel de treinreis 6 uur zou duren, was het een ideale manier van reizen. Uitstekende verzorging en comfort aan boord van de trein.
Studiereisverslag Kefalonia & Zakynthos
Dit jaar ben ik de gelukkige geweest die deze 2 prachtige eilanden mocht gaan bezoeken. efalonia was voor mij een nog redelijk onbekend eiland. Kefalonia is gelukkig nog niet ontdekt door het massa toerisme en dit is duidelijk te merken in positieve zin. Dit eiland heeft de mooiste stranden in de vorm van vele mooie baaien met wit zandstrand en een azuurblauwe zee.
Studiereisverslag West Amerika
In november 2010 ben ik samen met 2 collega’s vertrokken naar Los Angeles. Na een goede rechtstreekse vlucht van 11 uur met KLM kwamen we aan in Los Angeles. Deze stad is leuk om te bezoeken maar geen must, de hoogtepunten zijn Hollywood, Universal studios en Beverly Hills.
Studiereisverslag Thailand
Ik ben op studiereis naar Thailand geweest met De Jong Intra Vakanties. We vlogen rechtstreeks naar Bangkok met de luchtvaartmaatschappij China Airlines. Op Schiphol kregen we het goede nieuws dat we de heenreis busenissclass zouden vliegen. Dit is een perfecte manier van comfortabel reizen. Er zijn brede stoelen aanwezig die goed naar achteren kunnen waardoor u zeer comfortabel zit. Ook wordt er een drie gangendiner aangeboden. Het is een nachtvlucht waardoor u de volgende ochtend aankomt in Bangkok. Het is ongeveer 11 uur vliegen.
Studiereisverslag West Amerika
Studiereisverslag Corfu, Parga en Lefkas
In mei 2010 ben ik op studiereis geweest naar Corfu/Parga en Lefkas met Sudtours. Het was een zeer afwisselende reis door prachtige plaatsen in Griekenland. De Griekse sfeer, eten, en prachtige natuur maakte het een topstudiereis.
Studiereisverslag Sicilie
Van 29 mei t/m 2 juni 2010 mocht ik met Oad Reizen op studiereis naar Sicilië. Deze bestemming stond al heel lang op mijn verlanglijstje dus ik keek er erg naar uit om deze bestemming te gaan bezoeken.
Studiereisverslag Fins Lapland
Fins Lapland kan in de winterperiode van 1 november tot en met 31 maart bezocht worden middels een rechtstreeks chartervlucht van Arkefly. Minimaal 1 x in de week wordt er gevlogen van Amsterdam naar Kittila. De vluchtduur bedraagt ca. 3 uur. De transfer naar de wintersportplaats Levi is slechts een kwartier.
Studiereisverslag Andalusie
Begin september 2010 zijn we op individuele studiereis geweest richting Andalusie. In 6 dagen tijd hebben wij een goede indruk gekregen van deze prachtige streek. Een perfecte combinatie van steden, cultuur en de kust.
Scheepsbezoek Aida
Aida is een Duitse rederij, waar het Clubgevoel centraal staat. Aida heeft als slogan, Das Clubschiff. Bij de cruiseprijzen zijn de fooien, als ook de drankjes tijdens de maaltijden (fris, bier en wijn) reeds inbegrepen. Alle schepen bieden vele mogelijkheden voor sport en ontspanning.
Studiereisverslag Seven Seas Voyager
Mijn eerste ervaring met cruisen was super. Ik had het geluk om met deze bijzondere manier van reizen kennis te mogen maken tijdens mijn studiereis. Dit was met een de meest luxueuze cruise schepen ‘de Seven Seas Voyager’ van de rederij Regent.
Studiereisverslag Fins Lapland
Scheepsbezoek Seabourn
Na lang en geduldig wachten is het dan eindelijk gelukt om toch eens een kijkje te gaan nemen op een Seabourn schip, de top en crème de la crème onder de cruiseschepen. Seabourn wordt al jaren geroemd vanwege de kleine luxueuse Yacht - like schepen, top gastronomie en all inclusive cruising.
Studiereisverslag Turkse Riviera
In september ben ik op studiereis geweest naar de Turkse Riviera. Ik ben enorm enthousiast over dit mooie stukje van Turkije. Het is veel meer als alleen maar hotels!
Studiereisverslag Andalusie
Studiereisverslag Club Med II Middellandse Zee
Van 24 tot en met 28 mei 2009 heb ik de Club Med 2 bezocht. Aan boord van dit luxe zeilcruiseschip heb ik een prachtige route gevaren met vertrek vanuit Cannes, via Corsica en Elba terug naar Nice. Omdat het een relatief klein cruiseschip betreft, is de sfeer aan boord intiem en relaxed.
Studiereisverslag Marokko
Marokko is een land vol contrasten en verrassingen. Het leuke van dit land is dat u kennis kunt maken met de cultuur en een bezoek kunt brengen aan 1 van de koningssteden. Tevens heeft het atlas gebergte weer veel te bieden wat betreft de natuur. Ook voor een strand vakantie kunt u prima terecht in een van de badplaatsen Agadir of Essouira.
Studiereisverlag Mexico
Ik ben van 5 t/m 12 oktober 2010 op studiereis geweest naar Mexico met OAD Reizen waarbij we de eerste twee dagen een gedeelte van de rondreis hebben gedaan en vervolgens de kuststrook Riviera Maya hebben ontdekt. Na aankomst zijn we eerst gaan overnachten in Cancun omdat we de volgende ochtend al vroeg het binnenland in zouden rijden.
Studiereisverslag Nepal
In november 2009 ben ik met Holland International naar Nepal geweest. Holland International heeft in de winter een charter naar Kathamandu. Dit maakt de reistijd een stuk korter! Ze vliegen via Bahrein waar kort gestopt wordt.
Studiereisverslag Bonaire
Op 22 september zijn we per DAE ( Dutch Antilles Express ) vanuit Curaçao naar Bonaire gevlogen. Dit is een toestel voor ongeveer 60 passagiers. De vlucht duurde ongeveer 20 minuten. Dit toestel is voorzien van 2 piloten en één steward of stewardess. Het is een kleine, maar goede luchtvaartmaatschappij met ideale verbindingen tussen Curaçao en Bonaire.
Studiereisverslag Curacao
Op 20 september 2010 ben ik met 19 andere reisbureau medewerkers per Arkefly naar Curaçao gevlogen. De vlucht duurde op de heenreis 9uur en 55 minuten. De stoelen zijn comfortabel en ook het personeel is erg vriendelijk.
Studiereisverslag Noorwegen
In augustus/september ben ik met Buro Scandinavia 9 dagen naar Noorwegen geweest. We zijn `s-ochtends rond 9 uur met de bus vertrokken vanaf Vianen richting Kiel(Noord Duitsland). Die avond zijn we met de ferry Stena Germanica vertrokken naar Goteborg. De ferry’s van Stena Line zijn erg comfortabel. Nette hutten, meerdere bars en restaurants. De volgende ochtend zijn we om 9 uur aangekomen in Göteburg
Studiereisverslag Mauritius
Op 13 juni 2010 zijn we met een groep van 9 reisagenten op uitnodiging van de luxe specialist Odysseus naar Mauritius vertrokken. Vanuit Brussel Midi reizen we per TGV naar Paris Charles de Gaulle. De reis start al in stijl met een heerlijk glaasje champagne in de trein. In Parijs moeten we 3 uur wachten op onze doorvlucht naar Mauritius. We hebben een prima vlucht van ca. 11 uur met Air Mauritius. De terugvlucht vliegen we met Air France in de Alize klasse. Deze plaatsen liggen op het upperdeck en bieden meer ruimte.