Zoek informatie over:

Studiereisverslag Bali van Lieke

Door: Lieke
Functie: Reisadviseur - Disma Reizen Hilvarenbeek

Ons avontuur is begonnen met een KLM vlucht vanaf Amsterdam. Via een korte stop in Singapore zijn we een dag later aangekomen op Bali. Even bijkomen in Tuban in een heerlijk hotel. De volgende ochtend zijn we gelijk op pad gegaan naar het magische Ubud.

Voor het bezoek aan het Apendorp eerst nog even wat zilver geshopt van Best to Buddha. Dit is de fabriek waar de voormalige Buddha to Buddha armbanden met de hand worden gesmeden. Het is leuk om in het apenbos rond te wandelen, overal rond je heen vind je de bekende makaken apen. Ubud zelf is ook echt de moeite waard om in het dorpje zelf rond te snuffelen. De bekende markt waar je souvenirs kunt kopen voor een prikkie. Hierna zijn we verbleven in het prachtige hotel Maya Ubud dat even verwijderd ligt van het centrum maar in een prachtige omgeving ligt. Hier hebben we een jungle walk gemaakt en daarna lekker verkoeling gezocht in een van de bekende zwembad met hangende terrassen. Deze fijne dag hebben we afgesloten met een heerlijk Oosters buffet onder het ‘genot’ van Balinese klanken en dans.

Op dag 4 zijn we via een mooie route naar het westen van het eiland gereden en hebben we de rustige omgeving van Manggis ontdekt. We hebben heerlijke nasi gekookt bij hotel Alila Manggis! Na de rust van Manggis zijn we doorgereden naar het drukkere zuiden: Sanur. Op de fiets hebben we de leuke boulevard afgereden en een paar prachtige resorts bezocht; Griya Santrian en het Prama Sanur Beach hotel. Shoppen in Sanur, luieren bij het zwembad, hapje eten, het kan hier allemaal! De avonden in Sanur zijn rustig, na het avondmaal sluit het gehele dorp en trekken de meeste mensen zich terug in de accommodaties. Wanneer je drukte wenst, dan is Kuta erg leuk om naar toe te gaan, vooral in de avonden leeft deze drukke badplaats het meest. We hebben hier stil gestaan bij het memorial van de aanslagen op 12 oktober 2012.Hierna zijn we een club ingegaan en hebben we een lekkere cocktail gedronken. Dit kun je elke dag doen tot in de vroege uurtjes.

Op dag 6 op tijd vertrokken om de bijzondere Tanah Lot tempel te gaan bekijken, erg toeristisch, maar toch indrukwekkend! Bij hotel Pan Pacific hadden we de mogelijkheid om de modder in te gaan om zelf rijst te planten. Hierna hebben we zelf baby schildpadjes uitgezet in de zee… Wat een bijzondere ervaring was. Dit bijzondere bezoek hebben we afgesloten met een heerlijke lunch, waarna we vertrokken zijn richting Nusa Dua voor onze laatste overnachting. Wederom in een prachtig resort, het Grand Hyatt Bali, hier hebben we nog een paar uurtjes vrije tijd en starten we de avond met een gezellige cocktail en sluiten we af met een Balinees buffet inclusief show. Het laatste dagje op Bali…die benutten we goed met een bezoek aan het leuke Seminyak en Legian Beach Hotel. Na de uitgebreide lunch nog een paar uurtjes vrije tijd en toen was het echt weer tijd om te vertrekken naar ons kikkerlandje…

Indonesië heeft natuurlijk nog veel meer eilanden en samenstellingen te maken. Laat ons u er over informeren en ervaar het gastvrije Indonesië zelf.