Zoek informatie over:

Studiereisverslag Andalusie & Costa del Sol

Door: Suzanne
Functie: Reisadviseur - Beleef Reizen

In juni 2008 heb ik een bezoek gebracht aan Andalusie. We vertrokken aan het eind van de middag vanaf Amsterdam naar de Costa del Sol. Bij aankomst staat onze huurauto al klaar en gaan we op zoek naar onze eerste accommodatie. Vanaf de luchthaven is het een half uurtje rijden naar Benalmádena Costa.

De volgende dag bezoeken we accommodaties in Torremolinos. Deze hotels zijn op steenworp afstand van de boulevard gelegen. Na de hotel bezoeken verkennen we het centrum van Torremolinos met haar smalle straatjes. Dit gezellige stadsgedeelte met tal van winkels en restaurants is hoger gelegen. Een trap met ongeveer 100 treden leidt ons van de boulevard naar het centrum.

Na wat rond gewandeld te hebben in Torremolinos, vertrekken we naar de badplaats Fuengirola, waar we een uur later aankomen. Na het bezoek aan Fuengirola rijden we in een half uur naar de mondaine badplaats Marbella.
We struinen de haven, Puerto Banus, door en vergapen ons aan de sportbolides en grote jachten. Je vindt hier uiteraard winkels met alle bekende merken, zoals Gucci en Versace. Aan het einde van de middag rijden we terug naar onze standplaats in Benalmádena Costa.

Op de derde dag staat een bezoek aan het Alhambra op het programma. In ongeveer 1,5 uur rijden we vanaf Benalmádena naar het Alhambra in de stad Granada. Dit middeleeuwse paleis en fort is zeker een bezoek waard. Het is aan te raden om de toegangskaarten al in Nederland te regelen. Na het bezoek aan het Alhambra rijden we naar het centrum van Granada.

’s Middags en ’s avonds hebben we het centrum van Granada al slenterend verkend. Heerlijk Spaans en authentiek. Op ongeveer 3 uur rijafstand van Granada ligt de stad Cordoba. In Cordoba bezoeken we de Mezquita en de oude wijk. In de middag rijden we naar Sevilla waar we in het begin van de avond aankomen.

De volgende ochtend bezoeken we de Giralda en de kathedraal. We houden een korte foto sessie op Plaza d’Espana. Hier zijn mozaiëken te zien van alle provincies van Spanje. Na lekker rond gewandeld te hebben in Sevilla, gaan we op weg naar Torremolinos, waar we ook begonnen zijn tijdens deze reis. Aan het einde van de middag arriveren we bij het laatste hotel van deze reis. We overnachten in Riu Puerto Marina. Een goed verzorgd 4 sterren hotel wat op steenworp afstand is gelegen van de haven en de boulevard.

Andalusië en de Costa del Sol  is zeer zeker een bezoek waard. Verken deze prachtige streek per huurauto! Bezoek de verschillende steden minstens een hele dag  en u zult zien dat iedere stad anders is. Geniet van dit mooie stuk Spanje!